Sociaal tarief
Als je recht hebt op het sociaal tarief voor water, dan krijg je dit meestal automatisch toegekend. Soms loopt er iets fout bij het doorgeven van de gegevens, en moet je dit toch via brief aanvragen.
Kreeg je een brief of attest waarop staat dat je recht hebt op het sociaal tarief voor water?
EN
Ontving je een heffingsbiljet van de VMM omdat je putwater uit een eigen waterwinning gebruikt, waarop geen korting voor het sociaal tarief staat?
Vul het IBAN-nummer van je bankrekening op de brief in en verstuur deze naar de VMM:
- met de post: VMM t.a.v. de leidend ambtenaar
Dokter De Moorstraat 24-26
9300 Aalst
- via e-mail: verstuur een scan van de brief naar reactieskv@vmm.be. Vermeld daarbij je dossiernummer of voeg een scan van het heffingsbiljet toe.
De aanvraag voor het sociaal tarief dien je in binnen de 3 maanden, te rekenen van de derde werkdag volgend op de dag waarop het heffingsbiljet aan de postdiensten overhandigd werd.
Als je het sociaal tarief hebt aangevraagd, moet je de heffing nog niet betalen. Je kan wachten tot je een beslissing ontvangt.
Nog vragen over je heffingsdossier? Bel het gratis nummer 0800 97 113 (van 9u tot 12u en van 14u tot 16u)